tisdag 29 april 2014

Paris - hemma igen

Det var full fart i Paris. Mycket människor och mycket saker som måste göras och ett pyttelitet hotellrum. Det var knappt så att alla våra saker fick plats. 
Men Paris var väldigt roligt. 
Min favoritplats: Shakespeare and Company.


Det ligger på andra sidan floden, nära Notre Dame, och det är världens underbaraste ställe. Två våningar, böcker från golv till tak. Mitt bokproblem jag hade innan jag åkte, att jag inte skulle kunna köpa några böcker eftersom jag inte kan franska, löste sig snabbt. Shakespeare and Company säljer bara engelska böcker. Ja, ni kan gissa att jag hade en stor kasse böcker med mig hem. Men det fantastiska där är stämningen, det är lugnt och trevligt och här och där sitter personer i udda soffor eller fåtöljer och läser. Där bor även en kritvit katt som gärna la sig i knät på läsarna. 

Bokrecensioner på mina nya böcker kommer inom kort!

Inga kommentarer: