tisdag 29 april 2014

The Coldest Girl In Coldtown

Titel: The Coldest Girl In Coldtown
Författare: Holly Black
Förlag: Indigo
Antal sidor: 419
Första meningen: Tana woke lying in a bathtub. 



Vampyrer exciterar.
Tana bor i en värld där det finns städer omgivna av murar, så kallade Coldtowns. I Coldtowns stänger man in vampyrer och alla som tänkas kan vara smittade. Ingen kommer någonsin ut, ett säkert sätt att stoppa smittan och vampyrerna på, menar man.
En fest slutar i vampyrattack och blodbad. Tana är rädd att hon blivit smittad och har inget annat val än att försöka ta sig till närmaste Coldtown, tillsammans med sin smittade ex-pojkvän och en vampyr som är villig att följa med. Det blir början på ett farligt äventyr mot ett liv i Coldtown, instängd med vampyrerna.

Som jag har sagt tidigare har jag aldrig varit så förtjust i vampyrböcker. Vilket jag kanske inte ska säga, då nästan de enda jag har läst är Twilight-serien och liknande. Det här var en annorlunda vampyrbok, vilket är possitivt, och Holly Black har ett trevligt språk. Det här är en bok full av blod, vilket inte var så oförväntat.
Till en början var den helt okej och det gick bra att sätta sig ner och bara läsa, men efter ett tag tappade jag lite lusten. Upplösningen gick sedan lite snabbt och blev lite rörig.

Jag ger den här <3 <3 <3 när jag försöker tänka från någon annans än mitt perspektiv. Jag kanske bara skulle gett den två för att det inte var rätt bok för mig just då och för att jag inte är ett så stort fan av vampyrer. Men visst, det är en bra bok.






Inga kommentarer: